February 6, 2011

tekanan belajar!!!

BELAJAR itu tekanan yang paling menekan...lagi-lagi bila datangnye assignment, quiz dan EXAM...time nih smua histeria dibuatnye..lagi2 bagi yg xprepare n bengap cm aku...hahahaha...korang mesti pnah mengalamikn...tipu r klo cakap xpnah...saat beginila aku mula rasa mahu hantokkn kpale di dinding dgn hrpn otak akuni boleh bergegar hebat..so berkemungkinan akan terpacul kluar segala ilmu yg telah d berikan...padahal "masuk telinga kiri, kua telinga kanan" .. haish ape nk jadi ngn aku nih...tp bkn slh aku...lecturer tu yang xreti aja (ayat yg slalu student gune bila xphm..pdahal xfokus, tu yang xphm) hurm, "nasi pon dah jadi bubur" aku ttp xphm n xtau ape yang aku blaja..tp ape yg pasti bende ttp akan berlaku xkisahlah ape pun alasan aku...iaitu ASSIGNMENT perlu di hantar by next week...pdan muka aku la kan....

tapi korang tahu tak, bekerja itu lagi tekanan sebenarnye... sbb hari-hari kne kita face bende same smpai naik muak..kerja pon boleh sambil tutup mate jew...dah menjadi sgt mudah...itu pon TEKANAN sbb boring!!! tapi bila terlalu byk kerja, itu juga TEKANAN dan bila xde kerja pon TEKANAN...sbb!! 10X korang tgk jam, waktu berkitar kt situ jew..so tekanan mahu pulang..mahu baring d tilam empuk...bosan menanti waktu plang..bosan akan terlalu bersenang lenang (nampak tanda-tanda tidak bersyukur disitu) Actually bkn xbersyukur..tp itu hakikatnye...xcye, g tnye org yg dah kerja...

tp bagi org-org yang special mcm aku ni mmg akan tertekan sentiase...kerja dan belajar....perghhhh "two in one" org puteh cakap...so memang tekanan sentiase...tp ape yang aku boleh ckp..."no matter what" aku ttp kne buat kedua-duanye....hidup perlu ade target...so inila MISSION nye....klo aku stakat "meet me in half way" mmg rugilah aku...so bg korang-korang yang STUDENT tlg hargai mse study korang...bak kate orang tua-tua "belajarla hingga ke liang lahat, ilmu itu tuntutan agama" cewah....so LET'S STUDY WITH CHILL bebeh....nnt kite rmai-rmai leh jd CEO!!! yahooo....boleh gaji riban-riban...

::duit itu sgt penting::
::jgn korang ingat, dgn CINTA yang gile agong tu korang boleh kekal slamenye::
::TIDAK SAME SEKALI::
::sbb DUIT akan buat smua org akn bergadoh::
:: THIS IS A FACT::

No comments: